första samtalet!

Igår var mama och jag på julskyltning i eksjö. Det är jättemysigt med alla gamla trähus som finns där! Jag köpte lite färska brända mandlar och två olika sorters bröd. :-) På slutet så hade jag rätt ont i ljumskarna och när jag kom hem kunde jag knappt gå.

Fick massor av samandragningar på kvällen och när jag skulle resa mig från soffan kom jag knappt upp.

När jag väl gick på toa så upptäckte jag.. blod! usch, jag blev jätterädd faktiskt.. Det var mest rödrosa och en klump med mörkrött/levrat blod.. *ursäkta*. Jag visste inte vad jag skulle göra, så ringde mama. haha. Hon trodde inte det var nån fara, men tyckte jag skulle ringa o rådfråga. Så jag rinde förlossningen som trodde det berodde på en blödning från livmodertappen efter alla samandragningar. Hon ville jag skulle avvakta ett par timmar och ringa tillbaka efter ett par timmar. Det var fortfarande ljusrosa vid andra samtalet, men de tyckte inte jag behövde komma in på koll om det inte blev värre under natten.

Hon trodde klumpen kunde vara en liten bit av slemproppen, o om det skulle sätta igång nu så är det ingen fara. HJÄLP tänkte jag.. ;-) det är så nära nu!

Vid sju imorse var det fortfarande en aning rosa, men nu har det slutat och allt känns som vanligt.

Men efter igår så inser man att så här 28 dagar innan bf så är det inte långt kvar! <3

Så snart ska vi packa bb-väskan, sen tror jag vi är redo. Även om bebisen säkert inte kommer förren efter bf. ;-)

Kommentarer
Postat av: Da

Det med ljusrosa låter som slemproppen tycker jag, så började det med K för mig, men då fick jag förstås värkar bara minuter efter upptäckten.
Men jag har hört att den kan återbildas så det måste ju inte vara på G nu. Ska iaf bli spännande och se om det blir en -12 eller -13 bebis :D

2012-12-09 @ 21:27:38
Postat av: Hannah

Gör inte som jag och googlar slemproppen... Väldigt äckligt att se bilder på andras toa papper med slem på :/ usch

2012-12-10 @ 16:29:12
URL: http://mammasnart3.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0