..och första besöket!

Idag hände det igen. Blod. Skulle bara in o kissa innan jag skulle möta upp en kompis för en sväng på stan. Så började det droppa blod ner i toan, men rosa på pappret. Det kom från ingenstans, för jag kände absolut ingenting.

Jag kände mig rätt lugn ändå, var mer orolig i lördags, för idag har bebisen levt på i magen till och från hela tiden.

Jag ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in så dom fick kika på det.

Väl på plats gjordes ett ctg (?) och allt såg fint ut! hjärtljuden varierade väldigt från allt mellan 136 till 172. :-) mest låg det runt 145-165 ungefär. Jag hade några sammandragningar visade kurvan, men det var inget jag kände av.

Sen kom läkaren in och tittade på livmodertappen som såg lång och fin ut, men jag blödde lite från den, men det var ingen fara. Efter det gjordes ett ultraljud och vi fick åter igen se vårt lilla hjärta! <3

Vi fick se ett jättetydligt ansikte med näsan och munnen, och allt såg helt perfekt ut! Vikten uppskattades till 2800 g.

Vi fick åka hem igen, men börjar jag blöda igen så skulle jag ringa tillbaka.

Tänk att det är MAX 6 veckor kvar tills vi får träffa vår lille skatt! fyra veckor kvar till bf.. vart sjutton tog tiden vägen??


Kommentarer
Postat av: E.

Skönt att du fick se att allt var bra med bebisen! Man ska alltid kontrollera en gång för mycket, än en gång för lite.
Spännande, det är nära nu :)

2012-12-10 @ 20:14:11
URL: http://vivillblitre.blogspot.se
Postat av: L

Håller med ovanstående talare, hellre en gång för mycket! :)

2012-12-10 @ 20:45:25
Postat av: Denice

Vad läskigt! Skönt att det inte verkar ha varit något farligt. Jag har varken varit med om slempropp eller vatten som gått (eller, josåklart, men efter värkstart) så jag ska inte ge några råd när det gäller det. Men du har ju helt rätt i att det närmar sig, det är sååå spännande!!! Jag längtar som en tok :-)

2012-12-10 @ 20:51:11
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0