Lite av varje.

Helt plötsligt igår så kändes det som att magen bara ploppade ut. Jag har tänkt att jag inte ska berätta något på jobbet förrens efter semestern, men jag vet inte om det kommer gå. Mycket kan ju hända på 1,5 vecka, och nu står magen verkligen rakt ut som ni andra beskrivit det. ;-)
 
Vi har rätt tighta tshirtar på jobbet, och ska det fortsätta så här kommer det bli svårt att dölja. Men jag kanske kan skylla på att jag lagt på mig lite sambokilon eller något.
 
Annars mår jag bra.. känner mig lite nere bara. Oroar mig lite inför kubtestet som börjar närma sig.. vi har redan bestämt att vi ska behålla om det skulle visa sig att vår bebis skulle ha downs syndrom, men ändå känner jag mig orolig inför det. Det känns inte riktigt som att jag kan njuta av graviditeten än, som att det fortfarande inte händer mig. Sen är det massa andra omständigheter runt omkring.. som är väldigt jobbiga just nu. Och tyvärr ser det inte ut att ljusna heller.
 
Jag längtar efter semestern, få komma bort med min älskade P. Bara få vara.
 
Det känns som att jag bara vill lägga mig ner och gråta, fast att jag inte vet varför.
Jobbig känsla, men det är väl graviditetshormonerna.. antar jag.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Låter jobbigt :( men att vara ledsen är lika normalt som att vara glad när man är gravid. Jag blir lite galen när min man skyller mina känslor på graviditeten (och innan dess PMS) för jag tycker att jag måste få känna allt det jag känner utan att "skylla" på något. Men det känns ju som att känslorna man har förstärks av alla hormoner. Ibland blir det överväldigande. Hoppas du känner dig bättre snart. Kram

2012-06-27 @ 13:58:49
URL: http://mammasnart3.blogspot.com
Postat av: emma

Ja känslorna kan man inte styra över. Och jag är lite irriterad över att det förutsätts att man ska vara så glad och lycklig när man är gravid... Många är säkert det, men för många är vägen mer krokig och man känner sig sårbar. så känn du alla dina känslor med gott samvete, tror man mår bra av det i längden! Kramar

2012-06-27 @ 17:32:48
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0