det närmar sig..

Idag har vi varit hos barnmorskan igen! Vi pratade lite om förlossningen, och varje gång jag varit där så känner jag att visst fan kommer jag klara det! Men sen ser man nåt på tv, eller läser nåt på nätet eller nåt annat skoj, och så blir jag osäker och rädd igen.

Jag är rädd för själva utdrivningsskedet har jag kommit fram till.. och då är det ju inte långt kvar! Men jag tror att jag vill ha någon form av bedövning då, som antingen bäckenbottenbedövning, som enligt min bm, kan göra att man inte känner hur man ska krysta. Det känns ju inte heller så bra.. men så sa hon att det finns en spray/gel som bara bedövar utvändigt (minns inte vad den hette) och det vore kanske ett alternativ för mig. Den tar inte bort all smärta, men den värsta.

Jag har också bestämt mig för att hyra TENSapparaten, så det ska jag göra nästa gång.

Det här kommer gå fint! Det känns tryggt att veta att vårt sjukhus är bäst i sverige på att förhindra att man spricker mycket, då det också är något jag oroar mig för.

Annars var allt bara bra med busungen i magen.. den har intagit rätt position neråt, men är inte fixerad än. Den gillade inte när bm kände hur den låg. ;-) jäklar vilket liv det blev. Lillhjärtat. <3

Magen har annars tagit en rak väg uppåt, så nu ligger jag bara en liten bit nedanför medel! Den har växt 4 cm på 3 veckor, mot 2 cm på 3 veckor. :-)

v. 34+3

sf: 31
blodtryck: 126/60
hjärtslag: 132


Jag tror fortfarande på en liten grabb! :-) <3

Nästa vecka är det dags att hämta hem vagnen och babyskyddet.. och igår tvättade jag upp alla bebiskläder. Det känns väldigt konstigt att det är vår bebis som ska ha de där kläderna.. det kändes som att jag stod och hängde upp dock kläder. ;-)

Det är så nära nu, dagarna går faktiskt fort och vi längtar så otroligt mycket efter vårt lilla hjärta!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag ville inte ha epidural men blev rekommenderad det. Mmmm...himmelriket :) Den stängs dock av på slutet så då gör det ont igen, men skönt att känna krystvärkarna och sånt. Denna gång vill jag nog oxå ha epidural, men är rädd att inte hinna eller att doktorn inte kan komma eller liknande så jag får försöka klara mig utan först. Jag försöker vara öppen för allt, så blir man inte besviken om det blir annorlunda. Jag ligger förresten på förlossningen just nu :) Dock bara för en kontroll...

2012-11-29 @ 14:50:00
URL: http://mammasnart3.blogspot.com
Postat av: Denice

Jag tror att det är en bra idé att tänka på någon slags bedövning för utdrivningsskedet. Jag blev lite tagen på sängen av hur ont det gjorde och Stefan påstår att jag skrek efter epidural då, något som jag var säker på att jag INTE ville ha ;-) Å andra sidan så är det över ganska fort. Med Theodor gick det så fort att jag inte ens tänkte på det haha.

2012-11-29 @ 20:45:39
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com
Postat av: Elin

Du kommer klara det galant gumman! :) men det är bra att vara påläst och veta vad man vill. Jag tyckte det var piece of cake att föda barn och tyckte inte alls det gjorde så ont som alla sa att set skulle göras, så bedövning kändes onödigt :)


Puss vännen!!

2012-11-29 @ 21:17:09
Postat av: Da

Det kommer gå bra ska du se :) Fast förstår att det känns lite läskigt. Jag vet inte om jag sagt det innan, men ett tips är att ha med en skiva med egen musik!
Jag satte in pengarna igår, du kan väl kolla så att de kom in ordentligt? Har som vanligt inga pengar på mobilen.

2012-11-30 @ 11:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0