katter.

Våra två små kissemissar är världens sötaste. Inbland. ;-)

För ett par dagar sedan upptäckte den ena av dom spjälsängen, och när vi hittade honom där så hade han gosat in sig som aldrig förr. Han hade det riktigt bra där.

MEN, jag vill inte ha katterna i bebisens saker. Jag vill inte att de hårar ner eller vant sig vid att få ligga där sen när bebisen har kommit.
vi kanske är taskiga, men vi har en vattenspruta när dom gör saker de inte får. I vilket fall som helst så var det tydligen så skönt i spjälsängen att han typ ignorerade vattensprutan ?! haha. jäkla katt. :-) igår när jag gick upp så låg han däri igen, platt som en pannkaka och riktigt gottat in sig. även denna gång så tokignorerade han vattensprutan så jag fick lyfta ur han.

Känner mig så taskig. ;-) vi har inte på det starka sprutet, det känns lite väl taskigt..

men, hur sjutton ska man lära katterna att låta bli bebisens grejor? kan tänka mig att både vagnen o babyskyddet kommer bli kattfavoriter sen.
vi bor för tillfället bara i en etta, så stängda dörrar är inte ett alternativ.

Det är tur för kissarna att dom är så himlans söta <3;-)

Kommentarer
Postat av: E.

Ett tips är att införskaffa en Ssscat. Det hade vi i spjälsängen för att lära våra katter att det inte är ett trevligt ställe att vara på. Det är en flaska som har en rörelsedetektor och när något rör sig framför sprayar den en luftpuff. Katterna blir rädda för det fräsande ljudet såväl som att luftpffen känns obehaglig. Våra katter hoppade upp i spjälsängen två gånger, sedan dess inget mer :) Vi köpte vår ssscat i djuraffär, finns på nätet också. Dyr i inköp, men absolut en toppengrej, vi har använt vår otroligt mycket, till diskbänk, spis och alla möjliga ställen där de inte får vara. Effektivt men inget som de kan ta skada av. :)

2012-11-21 @ 15:58:00
URL: http://vivillblitre.blogspot.se
Postat av: Hannah

Vi har mycket kattor som stryker runt på vår gård, så året runt har jag haft myggnätet på vagnen för att dom inte ska kunna hoppa ner. Ser lite lustigt ut på vintern :)

2012-11-21 @ 15:59:43
URL: http://www.hannahsvardag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lägg aluminiumfolie där ni inte vill ha katterna, de tycker det är obehagligt, börja nu så kommer de lära sig och ni kan ta bort folien när bebisen kommit :)

2012-11-21 @ 20:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0