en liten pojke??

Allt var jättebra idag hos bm. Jag ligger längst ner på kurvan med min lilla mage, men eftersom varken jag eller p är särskilt stora så tyckte inte bm att det var alls konstigt. Jag var ju "innanför" kurvan iallafall. :-) tycker att det är skönt att magen inte är jättestor. Jag kan fortfarande ha ett par av mina vanliga jeans! Även om jag får lite häng i dom. Haha. Hjärtljuden på bebisen låg på 136, så jag står fast vid att jag tror att det är en liten grabb i magen! <3 även om bm sa att det där med hjärtljud är en myt. :-) vi får se, jag blir överlycklig vilket som, det är ju vår lille bebis!

Kommentarer
Postat av: Denice

Båda mina har legat runt där :-) Ingen har haft riktigt högt i alla fall. Det är jättebra att slippa så stor mage, men det dåliga är att det största kommer mot slutet ;-)

2012-09-25 @ 19:02:55
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com
Postat av: Hannah

Jag låg också under normalkurvan men huvudsaken är att man följer sin egen kurva. Så när min planade ut fick jag göra ett tillväxt UL för att se att inget var fel typ lite fostervatten eller att navelsträngen var dålig. Men det var bara en liten bebis, jag är själv ganska liten. 2800 gr var han när han föddes, men han kändes stor när han skulle ut ;) Tydligen ska man ligga i SF mått samma cm mått som veckan man är i, plus minus 2-3. Så om du är i v 25 "får" du vara SF mått 22-28 cm utan att det är konstigt. I v 25 fick jag på mig mina vanliga jeans i första graviditeten, men nu spränger jag alla kläder haha :)

2012-09-25 @ 20:27:07
URL: http://www.hannahsvardag.blogspot.com
Postat av: emma

Spännande att gissa kön! Ni ville inte ta reda på det eller? Hjärtljuden hos min bebis ligger runt 150, men dom du säger så är det ju myter :)vanliga jeans alltså? Har jag inte kunnat ha sen vecka 14 eller nåt haha! Jag ligger på den översta kurvan, ska mäta igen imorgon. Skoj!

2012-09-25 @ 20:36:51
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com
Postat av: Da

Mina hade ju också låga hjärtljud båda två, så jag säger myt :P Men det är ju kul att gissa :D
Ah, det där med sf-mått, jag hade ju också pyttemage. Bli inte orolig om det skulle plana ut bara, mig skickade de ju på 2 tillväxt med K och 3 med A! Sist var dagen innan bf haha. Men det var ju aldrig nån fara. Ligger nog i släkten med liten mage men det är ju bara skönt! Jag hade mina vanliga byxor hela tiden, lät bara bli att knäppa dem och vek ner kanten.

20 oktober ska jag hjälpa till på en loppis och även kanske sälja lite om jag har nåt, så du får väldigt gärna komma och titta vad du vill ha innan dess :)

2012-09-25 @ 21:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0