orättvist

Varför ska livet vara så orättvist? En del får barn på löpande band, andra får barn som de inte vill ha. En tredje kämpar månad efter månad utan resultat medans en fjärde som kämpat i år lyckas bli gravida- men får missfall. kvällens program av drömmen av ett barn var så fruktansvärt sorgligt. Jag kände så mycket med dom, det var så jag mådde illa här i soffan och tårarna brände. Samtidigt vet jag inte alls hur det känns, för jag har inte varit där, och jag hoppas vi slipper det. Vår resa är precis i början av vad man kanske kan kalla ofrivilligt barnlösa. Den kan bli lång, men förhoppningsvis kortare än jag vågar hoppas på. Jag missunnar verkligen ingen som längtar efter barn en graviditet, och visst blir jag glad när sådana jag tycker om och bryr mig om ska få barn. Man blir ju inte mer gravid för att andra avstår. Men jag kan inte låta bli att tycka att livet verkligen ÄR bra orättvist ibland.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejsan vi var oxå barnlösa i fyra år o har gått igenom IVF behandling på rmc i Malmö.Från den dagen jag började med sprutorna tog det oss ett år innan vi fick vår lilla stjärna Nova.Du kan läsa om vår lilla resa i december 2010 o tror det e vid nyår som jag har bloggar om hela vår resa 2010.. Håller mina tummar för er att det går snabbt o att ni slipper plågas länge..Mvh Alexandra

2011-11-04 @ 22:55:56
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/
Postat av: Emalda

Tack för din kommentar på min blogg. Håller tummarna för att ni i första hand fixar bebis utan medicinsk hjälp. Det finns ingenting så stort som barnlängtan, som du vet. Men när man har försökt så länge är det till slut en lättnad att söka hjälp. Stor kram till dig!

2011-11-07 @ 12:09:14
URL: http://plussaplease.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0