en varg?

Söndag igen, och ny vecka imorgon. Tänk om helgerna kunde vara fem dagar och veckan två. Vad skönt det skulle vara. ;-) igår var vi i ps hemstad på irländsk kväll med liveband och mat. Det var mysigt, jag drack vin o p fick köra. :-D Jag är riktigt sugen på en långweekend på irland. Hur mysigt hade inte det varit? Sitta på en riktig irländsk pub, och lyssna på äkta irländsk musik. Det får bli ett projekt för nästa år. Orka thailand liksom. ;-) På hemvägen vid halvett tiden åkte vi på en mörk landsväg när vi såg något stort springa vid vägkanten på motsatta vägbanan, o jag skrek EN VARG!!! Haha, vi stannade till och "vargen" sprang över på vår sida av vägen och då såg jag att den hade halsband på sig. ;-) det var skog överallt och kolsvart så vi visste inte vad vi skulle göra. Vi klev ur bilen och ropade på hunden som glatt kom springandes tillbaka till oss. Det var en stoor hund, såg ut som en nallebjörn i ansiktet, kanske av nån långhårig schäfertyp, men väldigt robust och stark som sjutton. Vi stod och höll i halsbandet en stund mitt på vägen, innan vi beslutade oss för o stoppa in hunden i bilen o leta efter närmsta hus. Han tog upp hela baksätet på bilen, o snart hittade vi en hästgård vi svängde upp vid. Som tur var lyste hela huset fadtän det var mitt i natten o gubben kom ut. Han kände inte igen hunden, men då han hade flera skällande hundar hemma fick "vår" hund sova i hundburen i bilen inatt, så skulle han ringa polisen idag på morgonen.. Jag undrar så hur det har gått..vi tog regnr på bilen, så p ska ev ringa ikväll o höra.. Jag hoppas vovven har hittat hem. <3 För övrigt kom mensen i fredags på dag 30, med 9 dagars spottings. Jag har deppat färdigt för det, och snart är det nya tag som gäller!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har också "räddat" en hund i vägkanten en gång! Man känner så mallig och duktig tycker jag :) Skönt att du inte deppar ihop totalt... Jga har också kommit över den spärren nu. Nu är jag mer "jaha" inför varje bim. En skyddsmekanism antar jag. Men 9 dagar spottings... fy vad trist :-(

2011-10-30 @ 17:48:02
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0