Skaffa aldrig barn!!

Det fick jag höra igår på jobbet.

Det var en kvinna med sin tvååriga son som sa det till mig. Sonen sprang iväg ut genom dörren när hon skulle betala så hon fick springa efter honom, väl tillbaka så började han kasta godis omkring sig. Efter mycket suckande från henne och skäll på sin tvååring så sa hon till mig i kassan: Skaffa ALDRIG barn!!

Det högg till i hjärtat lite grann.. helt plötsligt kände jag mig lite ledsen. Jag tycker att man ska tänka efter båda två och tre gånger innan man säger något sådant till någon. Särskilt om det är en person man absolut inte känner.

Tänk om jag varit med om något hemskt, som att mitt barn dött, eller som nu i mitt fall, 14 försök utan resultat.. eller att man visste att man aldrig skulle kunna få egna barn.

Jag kände väl kanske just då att jag tyckte att det var hon som inte skulle "skaffat" några barn, då hennes son var riktigt tjock, alltså inget vanligt småbarnshull, utan rent av överviktig.. och att hon sa att han bara var två år och så fruktansvärt jobbig, men att hon hade en liten ettårig dotter hemma som var snäll som ett lamm (ungefär) och att det var så stor skillnad på pojkar och flickor.. Ja, jag vet inte.

Men hennes ord satte sig som en tagg i mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0