bitter på babyboom.

Jag tycker att det flyger ut bebisar till höger och vänster.
Vart jag än är så är det någon som är gravid eller som precis fått barn. Vi satt och kollade på simpsons häromdagen, då hade Apu och hans fru svårt att bli gravida (vilket resulterade i åttlingar senare). Likadant är det överallt.. känns det som.

Kanske är det bara jag som är mer uppmärksam nu, för att jag själv längtar så. Eller så är det för att vi faktiskt är i den åldern då de flesta "skaffar" barn.
Skaffar barn förresten.. det är inget man skaffar, utan något man får, om man är lyckligt lottad. Det har jag lärt mig nu.

Såg på facebook för en stund sedan att en tjej ska ha barn. En till med andra ord.. och jag kan inte hjälpa det, men jag ville bara kasta iväg datorn och sätta mig och grina en liten stund. Det känns så orättvist.

Jag önskar att jag kunde lägga tankarna bakom mig, jag vill inte vara avundsjuk och bitter.
Men det är lättare sagt än gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0