Nästa år?

Efter att ha samlat mod ett tag, för det behövs faktiskt, så ringde jag imorse.
Det är inte lätt att erkänna för sig själv att man KANSKE inte klarar det på egen hand, utan att man kanske måste få hjälp. Samtidigt så har vi bara försökt i "13 månader" (korr. 13 försök), genomsnittet är ju 7 månader, och det betyder att det är lika många som klarar det på sitt första försök, som på sitt fjortonde.

Men ändå finns ju tanken där, självklart. Vem trodde att det skulle ta så lång tid?

Jag har läst på deras hemsida att en utredning tar ca 1 månad. (Det spelar heller ingen roll hur länge man ska ha försökt) Efter det går det fort, man får veta vad som är fel, och sedan får man ta ställning till hur man vill göra. Jag var beredd på att betala över 30 000, bara för att lyckas i år.

Så efter att ha suttit i telefonkö en bra stund med dunkande hjärta, så svarar hon att dom har bokningsstopp och inte har några tider förrän NÄSTA ÅR. Nästa år?? det är jättelångt dit. Särskilt när man redan väntat så länge på ett plus, och längtat ännu längre efter en bebis.

Jag var tvungen att grina en liten stund efter att jag lagt på luren, jag trodde, dumt nog att vi skulle få bestämma lite själva..att vi kanske kunde få hjälp nästa månad eller så..

Men nej, nu har jag torkat tårarna, och detta bakslag ska inte hindra oss. 2011 är vårt år. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0