dröm vs mardröm?

De senaste dagarna har varit hemska, jag har tagit på mig pokerfacet till jobbet och försökt att inte tänka så mycket. Men varje gång jag varit på toa så har jag påmints om vårt misslyckande.

Igår köpte P ett test, så att vi kan försöka gå vidare. Idag var jag inte säker på om jag ens skulle ta progesteronet, men gick upp och skulle ta graviditetstestet iallafall.

Jag var övertygad om ett minus.

Direkt så samlades vätskan i mitten av testet, och försvann inte. :-o Jag stirrade på testet och förstod att det var ett klart o tydligt PLUS. Herregud.. Jag rusade ut till P med testet och bara skakade.
Jag bad han nypa mig i armen för att se så det verkligen var sant. Men det ÄR ett plus.. men jag blöder fortfarande.

 


Ovitrellen ska ta upp till 10 dagar att försvinna från kroppen, det är 14 dagar sedan jag tog sprutan.. och jag är på RD 10..

MEN när jag var på toaletten nyss så blödde jag rött blod.. Jag vet inte vad jag ska tro.. är livrädd att blödningarna är början till missfall, eller om det bara är spottingsen som kommer iallafall. Det känns väldigt elakt att ge mig hopp om ett plus om det ändå kommer bli missfall..

Det är iallafall en otrolig känsla att se det där plusset, och chocken har fortfarande inte lagt sig.


Snälla snälla snälla.. låt det lilla pyret få stanna!!


Kommentarer
Postat av: E.

Oj vad kluvet! Har du rådfrågat någon barnmorska om det? Det är ju inte ovanligt att det kan blöda i liten mängd i början, och att det inte behöver vara någon fara.. Jag håller tummarna för att allt går bra, och att blödningarna avtar!

2012-04-28 @ 16:06:56
URL: http://vivillblitre.blogspot.com
Postat av: Denice

Ett plus är ett plus, minns du att mamma sagt att hon hade mens när hon var gravid med D? Håller tummarna så de vitnar, tror inte någon kan svara på om det är ok eller på väg att bli ett missfall, det är nog bara vänta och se som gäller. Tyvärr. Men ett plus är definitivt positivt!!!

2012-04-28 @ 16:58:15
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com
Postat av: Denice

Shit, råkade få med alla uppgifter, deleta kommentaren om du inte vill att det ska med, jag kan inte göra det härifrån verkar det som.

2012-04-28 @ 16:58:59
Postat av: Da

Håller mina tummar så hårt jag bara kan, klart pyret ska stanna!

2012-04-28 @ 19:28:22
Postat av: Elin - Mamma till My

Men gud vad roligt!! :) Prata med en barnmorska eller så, om dina blödningar om du är orolig! :) Men vid ett missfall så brukar man ju också få superont i magen + blödningar!



Stor kram!!

2012-04-29 @ 07:52:29
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Emma

Det första jag tänkte när du fick din blödning på ruvardag 7 var att det inte borde vara kopplat till menstruationscykeln. Din kropp följer nog bara ett mönster som den gjort i många år, och släpper ut blod. Men det blodet kommer nödvändigtvis inte från livmodern, utan från andra slemhinnor. Det finns otaliga anledningar till varför en kvinna småblöder innan mens. Så länge ditt blod inte innehåller klumpar kan du försöka andas normalt. Detta plus är otroligt positivt i många bemärkelser. Ett bevis på att NÅGOT FUNKAR. :) Jag är jättejättejätteglad över att se ditt fina CB och jag tycker du ska slänga dig på telefonen imorgonbitti och fråga gyn/kliniken. KRAM

2012-04-29 @ 09:58:13
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0