Jag lever!

Tiden går så fort och jag har knappt suttit vid datorn de senaste veckorna. Det går inte att lägga upp bilder via mobilen, så då har det helt enkelt inte blivit av.
Men jag ska försöka skärpa mig. ;-)
 
Bebisen bökar på för fullt i magen, jag älskar att känna de små buffarna, som faktiskt blivit ganska starka.
 
 
Dagens mage, v 20+1.
 
 Lillhjärtat som ser ut som en liten apa. ;-) Ligger och snuttar på sin fot. :-)
v 18+2
 
Finaste bebisen!
 
Än så länge så mår jag hur bra som helst,men känner att det börjar bli lite jobbigt på jobbet. Jag får ont i magen av alla tunga lyft, blir trött fort och får ont i fötterna. Magen är ivägen när man ska lyfta stora lådor, och det är jobbigt att böja sig ner eftersom magen är som en hård boll. På fredag ska jag och chefen gå igenom papprena till f-kassan så får jag hålla tummarna att jag får gå hem i mitten av november.
 
Fyra nätter i rad nu har jag börjat få kramp i vaden, o satan vad ont det gör. :-( Men än är det min enda krämpa så jag får väl vara glad för det. ;-) Jag tycker det är mysigt att vara gravid, och att magen börjar synas.
 
Har funderat på det här med gravidförsäkring är det något man bör skaffa? Vad ska man ha för försäkring isf?
Det är ju en helt ny värld det här med graviditet och bebisar. :-)
 
Nu kallar snart sängen, så gonatt!

Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till My

Underbara bilder! Så söööööt bebisen är! :) Och lilla kulan med för den delen! :)

Jag tog gravidförsäkring via länsförsäkringar som gällde tills My var 6 månader, sen fixade jag en barnförsäkring ist. Anledningen till att jag tog länsförsäkringar är att vi har både hemförsäkringen och katterna därigenom. :)

Kram gumman! <3

2012-08-22 @ 09:03:04
URL: http://mysansfamily.blogg.se
Postat av: emma

Äntligen en uppdatering:) Har undrat så hur det går för dig! Vilka fina bilder! Ni ville inte ta reda på könet eller? Man är så van vid att många gör det nu märker jag :) Jag har också länsförsäkringar, just för att även vi har hemförsäkring där. Känns bra!

2012-08-22 @ 10:21:58
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com
Postat av: Denice

Jag hade ingen gravidförsäkring, däremot så har vi personförsäkringar på oss som funkar lika bra. :-) Bilderna är superfina, håller tummarna för att du får gå hem och boa i november! Kram!

2012-08-22 @ 11:36:51
Postat av: Hannah

Skönt att du lever :)
Jag har också länsförsäkringar, vi har allt försäkrat där. Tog den "högsta" försäkringen dom har så hoppas jag den täcker allt som man kan råka ut för. När bebisen är 6 mån blir gravidförsäkringen automatiskt en barnförsäkring.

2012-08-22 @ 12:31:03
URL: http://mammasnart3.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Hannah, är du säker på att gravidförsäkringen övergår automatiskt till en barnförsäkring hos Länsförsäkringar? Jag och min man har letat efter den ultimata gravidförsäkringen och hos Länsförsäkringar fick man ansöka om (och göra en hälsodeklaration av barnet) innan det var klart att man fick teckna en barnförsäkring.

Den enda gravidförsäkringen vi har hittat som inte kräver en hälsodeklaration för att övergå till en barnförsäkring var betalvarianten hos Salusansvar.

2012-08-29 @ 17:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0