6 december

Idag är det den 6 december. Det innebär att vi har exakt en månad kvar till BF idag! Gud vad jag längtar efter bebisen! Dock inte förlossningen.. :-S
 
Jag kan inte sova nånting på nätterna.. inatt låg jag vaken till klockan 3, lyckades somna till klockan 5 när P gick upp och sen låg jag vaken till halvnio. Dödstrött. Lyckades somna om och gick upp vid 11.
 
Jag hatar att sova så länge, men det funkar inte på nätterna. Har sån halsbränna, svettas och får inte till nån bra sovställning, men när P går upp får jag ha vår lilla säng för mig själv (har ju tyvärr bara 120, eftersom vi bor i en etta) så jag kan bre ut mig. :-)
 
Skönt att jag är ledig iallafall så jag kan slappa i soffan hela dagarna om jag vill.
 
Ikväll ska vi hämta barnvagnen o babyskyddet också!! Så mysigt!
 
 
Sen måste jag ju gratta fina emma till deras lilla flicka som kom inatt och till fina E som fick en liten son för snart fyra veckor sedan! Känns helt otroligt att bebisarna börjar trilla ut nu! :-D ♥

Kommentarer
Postat av: Hannah

Läs Föda utan rädsla, har kommit halvvägs och den är mycket vettig. Jag var så lugn inför Elis förlossning men denna gång känner jag mig osäker. Konstigt eftersom det var en helt underbar förlossning! Egentligen brhöver man knte vara rädd gör att läsa boken, den har en massa bra tips för vilken blivande mamma som helst tycker jag. Jag tror denna månad kommer gå fort för er, det var perfekt att vänta barn över jul för då har man lite annat att tänka på :)

2012-12-06 @ 17:19:07
URL: http://mammasnart3.blogspot.com
Postat av: E.

Tack fina du! Åh, bara en månad kvar :) Passa på att njuta av varandra nu sista månaden, för sedan tar bebis all plats ;)
Och förlossningen kommer att gå bra, bry dig inte för mycket om allt jobbigt som andra (och jag) skriver ;) Alla har olika upplevelser och din kan bli precis tvärtom, helt fantastisk. Jag gick nog in med för mycket rädsla inför min förlossning, och kanske var det därför den kändes jobbig. Man kan nog programmera sig innan att se fram emot den och att få träffa sin bebis, och att det då blir en mycket mer positiv upplevelse. En sak kan jag väl i alla fall säga; känslan när huvudet kommit ut, sen axlarna och resten av kroppen, och man hör det där lilla skriket, och man vet att det är över - den känslan går inte jämföra med något annat i hela världen. Se fram emot just det, för den känslan är helt underbar! Jag blir tårögd bara av att tänka tillbaka på det.

Kram till dig!

2012-12-07 @ 09:55:52
URL: http://vivillblitre.blogspot.se
Postat av: emma

Men TACK kära du!! Och var lite lagom nervös bara! Själv fick jag panik och gråtattacker under förlissningens gång. Inte kul, men jag vågade släppa ut min rädsla och gråt i salen och fick fantastiskt stöd och pepp av personalen! Så var inte rädd för att vara rädd är mitt råd. Öva på din andning, det kommer du ha nytta av. Det var mitt absolut bästa redskap. Och när du krystar sen, tänk på hur nära du är ditt mål! Fokusera inåt och föreställ dig bebis på magen. När h*n sen "halkar" ut försvinner all smärta på en sekund. Fantastisk känsla!! Kramar

2012-12-11 @ 15:57:36
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0