50 års oro.

Det är väl så, att när man mår bra, så finns det inte speciellt mycket att skriva, och när man mår dåligt så kommer det hur mycket som helst.
 Just nu känns det som att jag befinner mig i något slags ingemansland, jag _vågar_ inte hoppas. Jag fattar fortfarande inte att jag är gravid. När jag läser trådar på familjeliv så känns det ungefär som innan ivfen, innan jag blev gravid, som att jag inte är där än. Jag vågar knappt skriva i trådar av rädsla för ma. Det känns liksom inte på riktigt.

Min oro tog över hand förra veckan, och då jag inte kunde komma ifrån och ringa till maya på jobbet fick P göra det. Två dagar utan att de svarade så åkte han dit och berättade hur orolig jag var för att bebisen var så liten på vul.

De förstod inte alls varför jag var orolig. Allt såg superbra ut! Perfekt. Storleken var helt normal. De skojade och sa att han skulle ta med mig ut i skogen och valla av mig så jag inte satt och googlade så mycket. ;-)

Samma dag var jag på hälsosamtal, och fick en helt underbar barnmorska! Även hon sa att visst verkade bebisen liten för veckan enligt hennes "kalender", men hade något varit fel så hade läkaren sagt det. Hon tyckte att jag skulle lita på det.

Det kändes bra, och jag och P har haft en underbar helg, utan oro!

Det satt i, fram tills igår, då jag fick pyttepyttepyttelite, jag menar verkligen pyttelite, men det fanns där, rosa på pappret. Jag höll på att få panik. I mitt huvud blev det genast att bebisen dött, men ligger kvar där och oron kom tillbaka som ett brev på posten.

Jag har dock inte blött något mer efter det men tanken ligger och gnager i bakhuvudet. och jag inser att det kommer vara så här. Från och med nu kommer man ha hjärtat utanför kroppen. Jag kommer oroa mig tills bebisen är 50 år. Minst. ;-)

I vilket fall som helst, så är det inte missfall vi väntar, vi väntar på vår otroligt efterlängtade bebis.

Framöver har vi inskrivning, ul och kub inplanerat.. och sedan ska vi bara njuta av vår semester!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej

Tror man kommer förgås av oro innan h*n tittat ut. Följt dig och Emma på både FL och bloggarna och av någon konstig anledning så verkar vi följas åt. Lika lång tid av misslyckade försök och pluss inom samma cykel/månad på samma sätt. Och bekymmer samma tidpunkt. Jag plussade alltså även jag på vår första behandling och håller på att gå upp i atomer av oro efter en rosa flytning i helgen. Säger bara fan ta Google. Det man inte vet kan man inte vara orolig för. :(. Håller tummarna för oss alla tre. Kram

2012-05-31 @ 08:02:15
Postat av: svar

Åh grattis andrea! Jag har undrat hur det går för dig! Jag tror det är vanligt att man kan blöda lite, men förstår din oro till 100%, jag känner likadant. Självklart håller vi tummarna så hårt vi kan! Uppdatera här hur det går. :-) stor kram!

2012-05-31 @ 09:20:20
Postat av: Elin - Mamma till My född - 11 ♥

Det är ju vanligt att blöda lite då och då faktiskt, så länge du inte får väldiga kramper i magen eller att det kommer färskt blod så ska det inte vara nån fara!



Som du skriver, man kommer alltid oroa sig över sitt barn, vare sig det är i magen i vecka 8 eller utanför magen och är 30 år haha! :D Det kallas moderinstinkt!



Stor kram till er alla tre! <3

2012-05-31 @ 09:46:56
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror också det är vanligt att blöda lite i början men jag förstår din oro, jag är redan orolig och är ju inte ens gravid. Jag tror det kommer gå jättebra för er, det är ju väldigt liten risk efter ni sett hjärtat slå :) Kram

2012-05-31 @ 09:48:13
URL: http://forstabarnet.blogg.se/
Postat av: Libra

Jag fick lite rosa de första månaderna när det skulle varit dags för mens. Kanske är så för dig också? Nog inget att oroa sig för. :)

Kram

2012-05-31 @ 16:50:32
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0