v 28

Det onda i magen gick över, och nu gör det bara lite ont i ryggen. Bebisen sparkar på för fullt och jag fattar ärligt talat inte vart tiden tar vägen. :-) Det är inte SÅ lång tid kvar faktiskt.
 
Igår välkomnade vi v 28!
 
Jag har börjat fundera mer och mer på förlossningen. Jag har tidigare varit väldigt förlossningsrädd, var övertygad om att jag ALDRIG skulle ha en vaginal förlossning, men när jag läste på om kejsarsnitt så tyckte jag att det lät väldigt otäckt det med.
När jag blev gravid nu så har jag slagit bort dessa tankar. Det har varit så långt fram i tiden, men nu med mindre än 3 månader kvar till bf så börjar de smyga sig på lite grann.. och rädslan också. Jag tror absolut att jag kommer fixa det, varför skulle jag inte? Alla andra klarar ju av det.. och har gjort i alla tider.
Men jag är livrädd för att tappa kontrollen, spricka och att något kommer hända med bebisen. Smärtan är jag inte jätterädd för, men jag är väl kanske mest rädd för att jag inte har någon aning om VAD jag har att vänta mig. Jag vill bara få det överstökat.. jag vill ha bebisen här utan förlossning. ;-)
 
Varför finns inte storken??

Kommentarer
Postat av: Hannah

Det värsta man kan tänka sig kanske visar sig inte vara så farliga. Min kompis sprack så hon fick sy 200 stygn och ÄNDÅ tyckte hon förlossningen var en underbar upplevelse :) Har du en bra barnmorska? Skriv en lista med det hemskaste du kan tänka dig och låt henne förklara allt för dig. Ju mer du vet desto bättre. Att låta förlossningen ha sin gång och inte tänka på kontroll hela tiden är nog mitt bästa råd. Det kommer gå bra, skit i storkjäveln : D

2012-10-09 @ 22:25:58
URL: http://www.hannahsvardag.blogspot.com
Postat av: emma

Kan förstå att du gillade mitt brev då! Är också rädd att förlora kontrollen. Ikväll börjar första delen av vår föräldrautbildning, ska bli intressant. Kommer säkert skriva om det ikväll/imorgon. Har ni också nån sån?

2012-10-10 @ 13:08:16
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com
Postat av: Denice

Jag fick också sy en del, men det gjorde ingenting, det gick bra ändå. Jag tyckte att det var värt för mig att slappna av och ta det lugnt, lättare sagt än gjort. Jag hyrde en tensapparat också, det var superbra. Sen tycker jag att de var duktiga på förlossningen att berätta vad som händer och sker osv. Nu gick det ju extremt fort för mig båda gångerna, och det är jobbigt i sig och det gör ju att jag inte hade riktigt kontroll. Men det var liksom ok ändå. Mina tips? Läs på allt vad du kan och fundera innan precis på hur du vill att det ska bli och vad du är rädd för - alltså mer i detalj, inte bara att tappa kontrollen, utan mer hur och vad du tänker dig ska hända. Sen diskuterar du det med din bm. Förlossningarna för mig har varit efterlängtade, extremt smärtsamma (men jag har ju inte heller hunnit med någon annan smärtlindring än tens och lustgas på första och inget alls - inte ens en dusch eller alvedon på andra) men samtidigt helt fantastiska. Kram!

2012-10-10 @ 20:45:34
URL: http://minapyssligheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0