v.28+4

Igår var jag hos barnmorskan igen. Alla mina värden var bra och magen växer på som den ska även om den fortfarande är liten. ;-)
 
Mitt sfmått var 25 igår, i v 28+3. Bebisens hjärtljud låg på 138, men var även uppe på 140-145. Men jag tror fortfarande på en liten grabb. :-D Kommer kännas snopet om det kommer ut en tjej, även om det skulle vara precis lika välkommet. :-)
 
Jag trodde inte att jag skulle få fler ultraljud, men min bm sa igår att alla som gjort ivf får ett ultraljud i v 32, eftersom ivfbebisar ibland kan vara lite mindre än vid en "normal" graviditet. Så hon ringde och bokade in mig på ett till UL den 14 november! Spännande att få se lillhjärtat en gång till innan förlossningen!
 
Igår började den lille sketongen<3 att sparka mig på revbenen, och har fortsatt med det även idag. Inte speciellt skönt, och ibland skriker jag till helt utan förvarning. haha. Men det är bara att vänja sig, har ju ett antal veckor kvar tills vi får träffa busen.
 
 
 
 
Bjuder på en bild på mig själv, är lite koncentrerad eftersom jag tar bilden i spegeln. ;-) och magen är från v.28+0.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ilangtanochvantan

Ååh så fin mage! :)

När blir er lägenhet klar? En 3a? Vad fick ni ge och vad är avgiften? Många frågor :)

2012-10-19 @ 17:18:45
Postat av: emma

Vilken nätt mage! Jag känner mig som en valross nu :) ligger bebis långt bak på dig kanske? Kul med bild! Och skönt med extra UL!

2012-10-19 @ 17:28:24
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com
Postat av: emma

Ska bli mycket skönt att prata med någon ja! Just idag är jag dessutom väldigt yr, svimfärdig. Troligtvis ligger hon och trycker på kroppspulsådern... Puh, den ena krämpan efter den andra ;) men som du säger, inte långt kvar nu. 7 veckor idag! Vilket betyder max 9 veckor då de alltid sätter igång senast 14 dagar efter bf här :) Vi har inte bestämt namn än, kommer göra det först när hon är ute, se vad som passar :)

2012-10-19 @ 18:00:14
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0