babyproffsen och bröstpumpar

Eftersom Klara inte tog bröstet förut, så fick Peter akutåka o köpa en pump första dagen hemma, när vi kommit från bb. Mina bröst höll på att sprängas o jag grät så ont hade jag. Han köpte en medela mini från babyproffsen för 900 spänn.
Den har funkat bra, jag har använt den flitigt, och tack vare pumpen så har jag fortfarande tillräckligt med mjölk, så Klara får rätt mycket bröstmjölk ändå. Plus att hon började amma lite efter tre veckor hemma! Hade jag inte haft pumpen hade ju mjölken sinat.

I lördags när jag skulle pumpa gick den sönder! efter 7 veckor. P åkte till babyproffsen direkt när de öppnade, jag var ju tvungen o ha en pump! pumpar jag inte, kommer mjölken snart ta slut, för så mycket ammar hon inte, och ett av brösten tar hon ju knappt fortfarande.

Efter att ha skickats runt till fyra (!) olika, fick han beskedet att nej, vi får ingen ny pump, de måste _skicka_ vår gamla så medela får bestämma detta, o kolla vår gamla pump. WTF??
Jag kan förstå det till viss del, men en pump har man ju av en anledning, ska min mjölk behöva sina, och min 7 veckors bebis inte få bröstmjölk pga att de inte kan ge oss en ny, när vi haft pumpen i mindre än två månader??
Det skulle ju ta flera dagar o få tillbaks pumpen, dom sa inte ens när, men det kan man ju räkna ut när det är lördag, de ska skicka pumpen, medela ska kolla pumpen o sen skicka tillbaka den. Jag blir så sur! hej och goodbye bröstmjölk.
P fick helt enkelt köpa en ny pump. för 900 spänn.
Denna pump var lika som den innan, men dom hade ändrat tratten lite. Den kändes inte lika effektiv som den första, och något var annorlunda. Jag fick bara ut ca 40 ml med denna, mot 100 ml med den första.

Så efter att ha läst lite på nätet, och Klara bara är 7 veckor och förhoppningsvis ska få bröstmjölk i flera månader till så åkte P och köpte en medela swing för 1700 spänn!

Den är en dröm!

Men pga babyproffsen så har vi nu lagt typ 4000 spänn på pumpar och flaskor (som är snordyra). Det känns inte kul alls. Jag hoppas att vi får pengarna tillbaka för den första pumpen iallafall.

Jag jobbar själv i butik, och tycker inte det här var direkt bra service, så jag vet inte om jag känner för att handla på babyproffsen något mer.

Kommentarer
Postat av: Lina

Nej usch vad dåligt!!

Men bra att det funkar nu!

Kram

2013-02-25 @ 11:09:19
Postat av: M.

Hemskt! Jag har också flera gånger nu blivit dåligt bemött på babyproffsen! Så himla tråkigt! Hoppas du får dina pengar tillbaka och inte en ny pump... Kram!

2013-02-25 @ 11:11:58
URL: http://dulillamirakel.blogg.se
Postat av: Da

Riktigt dåligt! Men om babyproffsen bara är återförsäljare, kontakta företaget som gör pumparna. Kankse de är bättre service-minded?

2013-02-25 @ 23:10:09
Postat av: emma

Usch vad bedrövligt... Kontakta meddela tycker jag!

2013-03-02 @ 07:46:16
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0