trött

Tack för era fina kommentarer! Det känns skönt att man inte är ensam, samtidigt är det tråkigt att så många känner likadant.

Jag sitter just nu o pumpar, och undrar hur länge till jag kommer orka. Så länge jag får ut tillräckligt med mjölk så känner jag att jag måste pumpa. Slutar jag så känns det som att jag ger upp, o att amningen är helt körd. Fast jag vet att den redan är det, hon vägrar fortfarande bröstet.
Jag trodde inte jag skulle känna så här, men jag är faktiskt jätteledsen över att det inte funkar.
Allt hade varit så mycket smidigare.

Nu känns det som att hela dagarna går åt till att pumpa, blanda ersättning, värma, svalna o diska alla dessa delar på medelaflaskorna o pumpen. Jag hade hundra gånger hellre suttit och ammat hela dan.

Även om jag inte tror att amningen är en dans på rosor heller, mina bröstvårtor blödde efter bara ett par dar när skruttan fortfarande tog bröstet. Men det ÄR en stor sorg för mig att inte få amma.

Annars har denna veckan varit den längsta av alla. Jag längtar efter helgen då P är hemma.

Men Klara är jättemysig och helt underbar, och jag kan inte se mig mätt på henne.
Vårt egna lilla mirakel!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Du kan inte lura henne med en amningsnapp? Kan vara värt att prova. Kanske med en barnmorska eller på amningsmottagningen så får dom hjälpa dig. Eller liggande eller sittande eller uppochner, nä skämt o sido, vill inte bebisen så vill den inte. När Elis var 6 månader tog han flaskan första gången sedan slutade han amma på direkten! Det är ju så lättsamt för dom med flaskan, dom behöver ju inte jobba så hårt för att få i sig maten. Jag förstår att du hellre vill amma, det är ju lättsamt när det fungerar. Kramar från oss

2013-01-24 @ 18:01:55
URL: http://mammasnart3.blogspot.com
Postat av: emma

Har du haft kontakt med amningsmottagningen alls? Har du mycket mjölk? Kommer det lätt när du pumpar? Men usch nä, jag förstår dig. Det är fasligt mycket diskande av flaskor här också. Jag pumpar dock sällan. Laura ammar gärna, men jag har ont om mjölk :( så här blir der ersättning i flaskorna istället. Blandar du ersättning och bröstmjölk? Isåfall kan du micra ersättningen och sen hälla på kall bröstmjölk till lagom temp. Kanske lite lättare än att vänta på att det ska svalna? Däremot ska bröstmjölk inte micras, kan ta bort några av vitaminerna.

2013-01-24 @ 18:38:30
Postat av: sofie

Har du kontaktat amningshjälpen? www.amningshjalpen.se
de har lokala hjälp-ammor som kan komma hem till en ifall det är bekymmersamt med amningen. Känns överlägset bäst på området. Kämpa på ! Kom ihåg att du ALLTID är den bästa och finaste mamman för din lilla Klara.

2013-01-25 @ 09:22:04
Postat av: sofie

just : de brukar ofta skriva att det aldrig är försent att få igång amningen!

2013-01-25 @ 09:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0