vikt.

Våra misstankar stämde, lillhjärtat får inte i sig så mycket mat som hon behöver. Det känns hemskt att hon varit hungrig, men skönt, för nu kan vi ta till hjälp utan dåligt samvete!

Hon vägde 3630 vid födseln, i onsdags på bb hemvård hade hon gått ner till 3340, i fredags 3325. Så långt var det ju okej.
Igår vägde hon 3250, och har därför gått ner mer än 10%.

Så nu ska vi ge ersättning på kvällen, och så pumpar jag ur så hon får flaska på natten.
och vilken natt vi fick!

ersättningen fick hon vid 23 igår, vaknade halvtvå, bytte blöja och fick bröstmjölk på flaska, somnade om vid två och sov till 05.30! :-)

lite mer utvilad mamma och pappa. :-)

Vid halvtvå ska vi till bvc och väga skruttisen igen, och jag hoppas att hon gått upp lite igen!

Tusen tack för era fina kommentarer! så tråkigt att det krånglar så för många, men det är skönt man inte är ensam. :-)

Kommentarer
Postat av: Hannah

Åh vad skönt ändå, sömn är som ett lyckopiller bara det! Här hemma på vår lilla by har hc bytt ägare och har inte varit öppet så jag har inte varit och vägt en enda gång. Mig spelar det ingen roll, andra barnet och allt funkar fint och jag ser att hon gått upp, sömmarna spricker snart på kläderna som i början var för stor. Men det finns ju förstföderskor eller andra bebisar som behöver hjälp, väldigt irriterande!!! Bra att ni får god hjälp och följs upp. Sov gott inatt med :)

2013-01-15 @ 14:08:54
URL: http://mammasnart3.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0