ÄL- tider

Nu är det ÄL-tider här hemma.
Jag vet inte exakt när jag har äl, eftersom vi inte testar. Jag tycker att det är ett stressande moment, och den månaden jag aldrig fick utslag blev jag helt förstörd.

Vi har försökt med varannan dag istället för att maximera chanserna och inte missa äl, men nu, på 16e försöket så känner jag att NEJ, jag orkar inte ha sex enligt schema. Det funkar ju inte ändå. Vi har beslutat oss för att vi har det när vi känner för det istället, så får det bära eller brista.

Jag hoppas självklart att vi kommer lyckas på egen hand. Jag vill inget hellre. Samtidigt så längtar jag efter att få komma igång med en utredning, så vi får veta vad som är fel.

Jag längtar så sjukt mycket.. jag tror inte någon kan förstå hur det känns som inte varit i vår situation.

Det får mig att tänka på en klassisk "dikt" som stämmer så otroligt väl in med hur det känns just nu:

Mina ögon kan glittra
Mina läppar kan le
Men sorgen i mitt hjärta
kan ingen se


Känns som en liten fånig dikt, men det är precis så jag är, glad utåt, ledsen i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för dina tummar! Lycka till ni också!



Priset för en IVF ligger runt 30 000 kr.



Kram!

2011-11-07 @ 17:21:54
URL: http://ivantanochforvantan.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Det var en jättebra dikt...Jag säger oxå det,dem som inte vet hur man mår o vad man går igenom har inte rätt att yttra sig.

2011-11-09 @ 01:02:01
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi ska åka till München för att gå på bröllop :-) Det ska bli väldigt trevligt! Så vi flyger ner på fredagen och hem på söndagen. Har bokat "sängplats" onsdag, fredag och söndag åtminstone, hihi.

2011-11-09 @ 18:48:33
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0