Snigelfart

Ruvardag 1.

..och jag undrar hur sakta de här dagarna kommer gå fram till testdagen.

Jag har ju väntat så länge nu, men de här två veckorna känns längre än alla de månader av besvikelser vi har bakom oss.
Det känns konstigt att det ligger ett litet embryo därinne. Overkligt. Jag undrar om det har fortsatt att dela sig, om det kommer fästa, om det kommer bli vår bebis. Jag vill veta NU.

I mina papper står det att det tar 2-3 dagar för ett 2 dagars embryo att fästa.. så senast i helgen borde det ju ha gjort det om det bestämt sig för att stanna. ;-)

För övrigt så har jag fortfarande sjukt ont i brösten, svullen mage och det sticker som nålar i magen ibland. Det har jag kanske progesteronet att tacka för.

Jag längtar och hoppas att jag snart får känna av lite riktiga graviditetssymtom snart!

Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till My

åh hoppas hoppas :D

2012-04-20 @ 15:01:15
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0