Spruta för påskägg. ;-)

Ikväll klockan nio ska jag ta första sprutan.

Jag kan inte fatta att vi nu har kommit fram till dagen vi väntat på så länge, och att jag KAN vara gravid om bara några veckor! Känns sjukt läskigt, och sjukt spännande!
Mest nervöst är ju om vi kommer lyckas eller ej, känslan säger att det här kommer gå vägen, vi kommer lyckas. Men tanken finns ju ändå om att det finns de som inte lyckas, trots bra provsvar.

Men nu måste vi se framåt, och vi har ju iallafall 35-40% chans mot 0 som vi verkat ha de sista 21 månaderna.


P är iväg ikväll och kommer hem imorgon, så jag får ladda själv för första sprutan ikväll. Men det kommer nog gå bra! Lite pirrigt är det ändå.. jag gillar inte sprutor, trots att den här inte kändes något alls.


För er som är intresserade så har jag fått följande mediciner som ligger och väntar här hemma:

1. Puregon. Spruta som ser ut som en penna. Ska tas i ca 9 dagar.

2. Orgalutran. Spruta. Ska tas från sprutdag 5 i ca 5 dagar.

3. Ovitrelle. Spruta. ägglossningsspruta. Tas ca 36 timmar (tror jag) innan äggplock.

4. Crinone Progesteron. Vaginalgel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0