Äp dagen - och dagen efter.

Igår var det dags för äp, och allt gick över förväntan.

Vi kom till fertilitetscentrum vid niotiden, och direkt fick vi komma in till en bm som pratade lite och knäppte kort på oss. Därefter fick P lämna sitt, och jag satt och väntade i väntrummet och fick dricka lite varmchoklad.

Vi hade tid vid 10, men drog ut lite på tiden, så vid 10.20 fick vi komma upp i vårt lilla "bås". Där fick jag ta på mig en ursnygg sjukhusrock med snygga strumpor till, och sedan kom en bm in med två panodil och satte en kanyl i armvecket.

Efter en liten stund var det vår tur, och jag fick hoppa upp i gynstolen. Där sprutade de in lite morfin så det kändes som en liten lätt fylla. ;-) Därefter så tvättade läkaren mig och satte lokalbedövning, vilket inte kändes alls. Vi fick se på två skärmar, en där hon punkterade äggblåsorna, och en från labbet, och när första ägget syntes ropade killen från labbet och gjorde vågen. :-D

Efter tio minuter var det klart, jag hade liiite smått mensvärk, ingen yrsel och mådde hur bra som helst.
Vi fick gå tillbaka till båset, och efter en liten stund kom läkaren och meddelade att de fått ut nio ägg.

En liten stund efter det så kom de in med smörgåsar och sedan pratade de lite med oss, och eftersom jag mådde så bra så fick vi åka hem. 12.20 satt vi i bilen hem igen.

Egentligen så hade vi tid för ET på lördag, men tyvärr ringde de precis när jag börjat skriva detta inlägg.
Endast två ägg av våra nio blev befruktade, så nu blir det ET imorgon istället.

Jag kände mig rätt positiv fram tills de ringde nu.. nu känner jag mig rädd och ledsen.
 
Livrädd att våra två små embryon kommer dö.


Kommentarer
Postat av: Elin / Mamma till My ♥

Skönt att det gick så bra.

Håller tummarna att era två embryon vill överleva nu. När sätts dom in isåfall?



Stor kram

2012-04-17 @ 11:06:21
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Tina

Ett av dom sätts in imorgon, om de fortfarande är bra..

2012-04-17 @ 11:12:14
Postat av: Emma

Gumman! Förstår din sorg och frustration! Men håll hoppet uppe, dessa två kommer vara fina imorgon ska du se. Tänker på dig! Fråga dem imorgon om mognaden på äggen... Var de verkligen plockade i rätt tid? KRAM

2012-04-17 @ 11:25:07
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com.
Postat av: Libra

Håller tummarna att det är 2 guldägg de här. :)

Kram

2012-04-17 @ 15:48:51
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Elin / Mamma till My ♥

Vad spännande!! :) Uppdatera snart igen så man får veta hur det går.



Stor kram min fina vän

2012-04-18 @ 14:45:51
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: M.

hoppas! Kram

2012-04-18 @ 14:57:22
URL: http://barnviasahlgrenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0