nu kör vi!

Nu har vi äntligen varit på första mötet! Det känns så skönt! Vi kom dit och fick träffa en jättetrevlig barnmorska, hon berättade lite och sedan fick vi sitta ner o vänta på läkaren. Väl inne hos honom frågade han lite frågor och berättade hur utredningen kommer gå till. Han började med att undersöka p, gjorde ul o kollade så att allt såg bra ut, vilket det gjorde! Sen var det min tur, livmodern såg bra ut och äggstockarna, men slemhinnan i livmodern var lite för tunn för att vara på dag 23. Men han sa att jag kan ha blött ut den redan med spottingsen, det var normalt eftersom jag blöder. Därimot sa han att det ju inte är normalt o blöda som jag gör, och att det KAN vara en orsak till varför det inte blir någon bebis. Äntligen säger jag, efter att alla andra bm och läkare sagt att spottingsen inte påverkar. Men han sa att det kan vara att jag inte har äl eller en väldigt dålig äl. Sedan fick p en burk med sig hem och vi båda gjorde blodprov. Väl hemma ringde p och bokade tid för spermaprov, och det blir på tisdag. Jag ska även dit igen på någon av de första mensdagarna nästa vecka och ta fler hormonprover, då får vi också en ny tid om ca 3 veckor när alla provsvar har kommit. Tydligen så samarbetar dom fortfarande med öresund! Och även med linköping och göteborg. Vi får väl se vart vi hamnar. :-) det var en liten sammanfattning av dagen, och nu kan vi bara se framåt. Jag hoppas vi hinner få en tid innan min nästa mens, så vi inte behöver vänta en månad till. Men i vilket fall som helst så känns det otroligt skönt att vi ÄNTLIGEN är igång!

Kommentarer
Postat av: L

Vad skönt att det gick bra!

Oerhört skönt när bollen väl är i rullning :)



Kram till dig

2012-03-09 @ 19:26:03
URL: http://ilangtanochvantan.blogspot.com
Postat av: Elin / Mamma till My ♥

Åh vad skönt att allt gick bra ! :) Nu är ni igång!! :)



Jag hade mellanblödningar också, kanske inte samma sak som spottnings, men mellan varje mens kom dom. Men den månaden jag blev gravid hade jag inga. Hoppas proverna ser bra ut för er båda! <3 PUSS!

2012-03-09 @ 19:53:30
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Emma

Så skönt att ni är igång!! Och vad kul att samarbetet med Öresund är kvar :) Trivs super hos dem!

2012-03-11 @ 10:03:15
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0