grubblare

Igår var jag superlycklig efter vul, men idag känns det inte alls lika bra. Jag vet inte varför jag måste googla på allt, men ju mer hemskheter jag hittar, dessto mer googlar jag. Och orolig till tusen blir jag. Det som oroar mig är dessa 7mm. Överallt där jag läser, var deras bebisar minst 1 cm vid samma tidpunkt. Minst alltså. Ofta 1,5cm. Vår är 7mm. Det är ju en jätteskillnad. De som haft så liten bebis som vi, har antingen fått nytt vul av oroliga läkare eller missfall. Jag känner mig helt förstörd. :-( trodde inte jag skulle gå och oroa mig så här.. Men jag är så rädd för att förlora vårt lilla pyret som vi väntat på och längtat efter så länge. Det skulle vara katastrof. Vår läkare sa ingenting om storleken, mer än att vi inte skulle bry oss om att det står 6+4 på ulbilden.. Men ändå kan jag inte släppa det här.. Snälla lilla älskade pyre stanna hos oss!!

Kommentarer
Postat av: D

Jag förstår att du oroar dig, det kommer du nog göra hela vägen, oavsett. Det är oroligt att vänta barn (och att ha barn också, haha. Den där kärleken du vet.) Till mig har de sagt att det är omöjligt att säga så tidigt, det är så olika storlek osv. Så försök att inte oroa dig, läkaren skulle inte sagt att det såg bra ut om det inte gjorde det. Lita mer på läkaren än på internet. Om du inte kan släppa det så är det bättre att ringa läkaren och fråga igen vad han säger, det är hon/han som är experten. Stor kram!

2012-05-24 @ 08:48:59
Postat av: Libra

Vår var ju också liten i vecka 8 men hade växt till sig i vecka 10. De växer tydligen så olika vid denna tid + att det är svårt att mäta exakt så tidigt och med VUL.

Den kommer växa till sig. :)

Kram

2012-05-24 @ 08:54:26
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Elin - Mamma till My

Jag förstår verkligen din oro, det är riktigt jobbigt i början, när nästan vad som helst kan hända, ja hela tiden ungefär. Men försök fokusera på att ni har sett ett pickande hjärta, att missfallsrisken är liten och att ni faktiskt är gravida - ni väntar barn! :) Man ska inte lita på allt som står på internet, det sa min BM åt oss - googla inte för mycket! Lita på läkarna, dom vet vad dom pratar om.



Stor kram, vi tänker på er ofta!

2012-05-24 @ 08:54:43
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, google kan ibland dra ner en i fördärvet! Känner mycket väl igen mig :)

2012-05-25 @ 21:46:09
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com
Postat av: L

Tack!



Er lille kommer att växa till sig tills nästa ultraljud!

MEN du måste sluta googla, det är en order :) Ovant i början, men skönt när man vant sig av.



Och njut av att du inte mår dåligt, vissa har ju faktiskt sån tur ;)



Kramar!

2012-05-26 @ 20:11:59
URL: http://ilangtanochvantan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0