Rosa igen :'(

Jag är så fruktansvärt orolig.. Ikväll kändes det som att det blev helt blött i trosorna, o när jag gick på toa så var det en vattnig svagt rosa flytning.. Vad kan detta vara?? Jag vill njuta av graviditeten, men istället går jag bara och är livrädd för att bebisen ska dö. :'( känner nästan inga symtom alls förutom lite lätt illamående om jag är hungrig.. Annars ingenting. Idag är jag i v 8+3 eller 8+4.. Vill bara att tiden ska gå fort till ultraljudet så jag får veta om pyret mår bra. Tre evighetslånga veckor kvar.

Kommentarer
Postat av: L

Det är ren terror det här... MEN jag tror verkligen inte att det är någon fara.. Du skulle ju typ haft mens nu så det r väl bara en genombrottsblödning?



Håller alla tummar!! Stor kram!

2012-06-01 @ 09:04:37
URL: http://ilangtanochvantan.blogspot.com
Postat av: D

Rosa flytningar är rätt vanliga, jag hade dem själv också. Visst hoppar man till när det händer, men försök att inte oroa dig. Lättare sagt än gjort, jag vet. Vill så gärna at tdu ska få njuta av det här istället! Ska se om jag kan skicka boken till dig i helgen <3 Kram!

2012-06-01 @ 09:46:20
Postat av: D

Jag glömde skriva att rosa flytningar oftast beror på något litet blodkärl som går sönder, ingen fara alls med andra ord.

2012-06-01 @ 09:47:14
Postat av: Elin - Mamma till My född - 11

Håller med alla ovanstående! Du kan inte ringa kliniken eller gå privat och göra ett UL om du är orolig?



stora kramar!

2012-06-01 @ 12:14:16
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Andrea

Kan inte annat än att hålla med dig trots alla positiva, goda påhejningar. Hur skulle man inte kunna oroa sig? Tror dessutom att har man försökt länge och lyckats genom IVF så känns det som om man investerat så mycket mer känslor och hopp. Skulle man äntligen lyckats bara för att sen se det försvinna blir besvikelsen så mycket större då man är rädd att det kan ta lika lång tid för ett pluss igen. Jag tror också liksom alla andra att det egentligen inte är någon fara och att allt är ok men jag gör det med ett hjärta i halsgropen som behöver några UL till för att lugna ner sig. Kram på er båda (bäbben och du :)...)

2012-06-01 @ 13:38:23
Postat av: Hannah

Hej! Jag hittade din blogg via Libra, jag gillar att läsa gravidbloggar :) Först vill jag säga att med min första bebis hade jag knappt några symtom alls men det slutade bra ändå, han är nu snart 1,5 år och världens yrväder. Nu när jag är gravid så kom symtomen ganska sent och helt olika än med sonen, mycket konstigt att man som samma kvinna kan ha så olika graviditeter?! Med sonen hade jag också rosa flytning men vart inte orolig alls, något jag inte fattar såhär i efterhand. Jag besteg även Kebnekeise och bar skittungt i v 12 vilket jag aldrig skulle våga nu!!!! Men min oro kom efter mitt Missed abortion och den sitter djupt inne trots att allt ser bra ut nu, så jag förstår att du är orolig varje minut! Vid mitt MA började det som en rosa flytning och jag hade ont på ena sidan, därför fick jag komma direkt in på UL för de var rädd för utomkveds. Men det visade sig att jag hade inte ens ett foster, men min kropp lät mig tro att jag var gravid i hela tolv veckor! Så eftersom du sett din bebis samt hjärtat så ser det ju mycket bra ut, även om det aldrig finns garantier. Jag läste nånstans att "jag väntar barn, inte missfall" vilket jag tyckte lät fint :) jag försöker alltså glädjas ändå åt min bebis, så länge det går. Jag håller tummarna för dig!

2012-06-01 @ 21:05:39
URL: http://mammasnart3.blogspot.com
Postat av: Emma

Oj, vad jobbigt! Fick ju också nåt konstigt häromveckan och paniken kommer ju direkt! Men det är otroligt vanligt med dessa små blödningar, man hör bara sällan talas om dem. Hoppas det slutat nu igen och att du känner dig lugnare. Stor kram till dig.

2012-06-02 @ 20:01:11
URL: http://lyckaabovo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0